|
Post by Dwayne O'Mally on Jun 2, 2015 10:27:26 GMT
Dwayne trok het draadje strak en knoopte het vast. Als iemand er tegenaan zou lopen, zou hij Beuzelvocht over zich heen krijgen. Hij had de drank gejat uit het lokaal van professor Magic. De man zou het nog niet eens in de gaten hebben, zo slim was Dwayne wel. Hij zou zich niet zomaar laten betrappen. De persoon die tegen de draad aan zou lopen, zou onzin gaan uitkramen. Leuk joh! Ryan, zijn broer, had vaak genoeg grappen uitgehaald, nou zou hij eens aan de beurt zijn! Hij kon net zo goed lollig zijn, ook al was hij dan bij Ravenklauw ingedeeld. Volgens hem betekende dat alleen maar dat hij veel slimmer was als hij een grap uithaalde en dus onder de straf uit kon blijven.
Natuurlijk wilde Dwayne het liefst Zwadderaars raken, dus had hij het vlakbij de kerkers neer gezet en had zich in een kast verstopt. Als het geen Zwadderaars waren, dan was het ook prima. Hij zou in ieder geval laten zien dat hij geen saaie trol was, net zoals andere leerlingen van Ravenklauw konden zijn. Alleen maar leren, leren, leren. Dat werd uiteindelijk toch ook saai! Hopelijk duurde het niet al te lang voor er iemand voorbij kwam lopen en de Beuzelvocht over zich heen zou krijgen.
OOC: Dit topic is voor iedereen.
|
|
|
Post by Rose Wemel on Jun 2, 2015 20:48:34 GMT
Haar ouders hadden heel veel niet verteld over Zweinstein, bijvoorbeeld hoe geweldig de lessen waren. Rose was best geïnteresseerd in de lessen en ze vond vooral Bezweringen erg leuk. Haar ogen gleden door de hal, ze kwam net bij de leerlingenkamer van Zwadderich vandaan. Ze had stiekem geprobeerd om bij Albus op bezoek te gaan. Alleen dat was haar niet gelukt, ze was zelfs weg gestuurd door een paar oudere Zwadderaars. Een zucht ontsnapte aan haar lippen, kon ze nu niet eens meer bij haar neef op bezoek gaan. Rose had nog niet heel veel vrienden gemaakt, van de eerstejaars kenden ze alleen Ilya en Albus. En beiden zaten de in een andere afdeling en hen zag ze niet elke dag. Ze keek naar de grond terwijl ze liep, ze had echt graag met Albus willen praten.
Opeens bleef ze stil staan, er was een draadje gespannen vlak voor haar voeten. Gelijk begonnen de alarmen in haar hoofd te rinkelen. Ze had genoeg ervaring met haar oom die altijd grappen uithaalde. Gelijk keek ze dan ook omhoog en zag ze een emmer hangen. Ja, geen goed idee om tegen dat draadje aan te lopen. Meteen gleden haar ogen naar de kast die als enige in de gang stond. Dat was een domme verstop plek. Ze liep naar de kast toe en trok de deur open. "Je weet toch dat dit geen slimme verstop plek is?" Ze keek even naar de jongen die in de kast zat. Ze rolde met haar ogen en begon met haar rode haar te spelen. "Wat wil je eigenlijk met die grap bereiken?" Ze keek hem aandachtig aan.
|
|
|
Post by Dwayne O'Mally on Jun 3, 2015 8:39:23 GMT
Dwayne probeerde zo min mogelijk geluid te maken, toen hij door een kiertje door keek en een meisje met rood haar aan zag komen lopen. Zou ze erin trappen? Het meisje stond ineens stil en staarde naar het draadje dat hij gespannen had. Dwayne beet op zijn lip. Ze had het in de gaten. Dwayne schrok toen hij haar in de richting van de kast zag komen lopen en probeerde zich naar achter te duwen, in de hoop dat het daar donker genoeg zou zijn en het meisje hem niet zou zien. De deur van de kast ging open.
"Je weet toch dat dit geen slimme verstop plek is?" Dwayne grijnsde eventjes. Het meisje begon met haar rode haar te spelen. "Wat wil je eigenlijk met die grap bereiken?" Dwayne grijnsde weer ongemakkelijk, terwijl hij daar onhandig in de kast stond. “Beuzelvocht.” Zei hij toen en knikte richting de emmer. “Zwadderaars zijn over het algemeen niet de slimste, ik hoopte dat ze erin zouden trappen en dan onzin zouden gaan uitkramen.” Zei hij. Hij bekeek het meisje even. “Geen wonder dat jij er niet intrapte, je bent een Wemel.” Zei hij toen tegen het meisje. “Of scheer ik alle roodharigen weer over één kam?” vroeg hij grijnzend, nog steeds in de kast.
|
|
|
Post by Rose Wemel on Jun 3, 2015 17:35:34 GMT
De grijns van de jongen flitste gelijk naar Rose toe, ze herkende die gezichtsuitdrukking wel. Haar oom en vader hadden die uitdrukking soms ook op hun gezicht. Toen ze hoorde wat er in de emmer zat, was ze heel blij dat ze de grap op tijd had opgemerkt. "Sommige Zwadderaars zouden dat zeker doen," zei ze met een glimlach. Ze wist echt wel dat sommige Zwadderaars dom genoeg waren om in de val te trappen. Ze speelde nog steeds met haar rode haren, de jongen zat nog steeds in de kast en het was best wel raar om nog steeds buiten de kast te staan. Dadelijk ging zijn grap helemaal fout, omdat zij hier met hem stond te praten. Opeens merkte ze dat hij haar bekeek en ze fronste lichtjes, waarom zou hij dat doen? Zo bijzonder was ze helemaal niet. Alleen zijn volgende woorden, zorgde er voor dat ze een klein beetje moest blozen. Het was makkelijk om een Wemel of een Potter te herkennen, mensen hoefde alleen maar naar hun haar te kijken.
"Nee dat doe je niet, ik ben inderdaad een Wemel. Ik denk dat ons haar ons daarin nogal verraad." Gaf Rose eerlijk toe. Haar ogen gleden door de nog steeds lege gang. "Ik ben Rose Wemel," stelde ze zich toen voor. Er waren meer jongens dan meisjes bij haar in de familie. Dat was altijd al zo geweest en zij was het enige meisje dat dit jaar voor het eerst naar Zweinstein ging. "En wie ben jij dan wel?" Ze zag wel dat hij bij Ravenklauw hoorde. Kon ze dan met niemand uit haar eigen afdeling gaan praten. Behalve met haar oudere familieleden. "Misschien moet je een andere verstop plek zoeken," zei ze met een glimlach tegen hem.
|
|
|
Post by Dwayne O'Mally on Jun 3, 2015 19:48:33 GMT
"Sommige Zwadderaars zouden dat zeker doen," zei Rose tegen hem. “Tja, de meeste Zwadderaars zijn gewoon oliedom. Ze mogen misschien sluw zijn, maar snugger hoort er echt niet bij.” ze hij. Toen besefte hij dat een van de Potters bij Zwadderich was ingedeeld. “Sorry.” Zei hij toen hij dat besefte. “Ik wil je familie niet beledigen. Het is nogal wat, niet? Een Potter in Zwadderich.” Zei hij en krabde achter zijn oor. "Nee dat doe je niet, ik ben inderdaad een Wemel. Ik denk dat ons haar ons daarin nogal verraad." Gaf Rose toe. Dwayne grijnsde weer, hij wist het wel. Hij had ook altijd gelijk.
"Ik ben Rose Wemel," stelde het meisje toen voor. “En wie ben jij dan wel?" Dwayne leunde tegen de wand van de kast aan, alsof het heel normaal was om zo een gesprek met iemand te voeren. “Ik ben Dwayne O’Mally. Als mijn accent me al net verraadde, doet mijn naam dat wel.” Zei hij. "Misschien moet je een andere verstop plek zoeken," zei het roodharige meisje tegen hem. “Ja, misschien wel, maar dan moet ik er wel-“ zei hij en wilde naar buiten wijzen toen hij stopte en goed luisterde. ”Vlug.”zei hij en trok aan Rose haar arm en trok de kastdeur achter hen dicht. Door de krappe ruimte moest Dwayne de moeite doen om zijn evenwicht te houden toen hij haar de kast in trok, maar dat lukte niet. Dwayne viel half op de grond en trok Rose mee in zijn val. Hij keek beduusd op, zonder in de gaten te hebben wat er gebeurd was.
OOC: godmodden met toestemming van Roxy
|
|
|
Post by Rose Wemel on Jun 4, 2015 19:17:05 GMT
"Sommige Zwadderaars zijn inderdaad niet snugger." Alleen Rose wist zeker dat er ook Zwadderaars tussen zaten die wel degelijk snugger waren. Zoals haar neef, dat scheen de jongen zich ook te beseffen. Hij verontschuldigde zich meteen en ze haalde haar schouders op. "Ja het is zeker wat, alleen hij is nog steeds mijn neef en dus ga ik hem niet afschrijven." Ze had gedacht dat Albus met haar in Griffoendor ingedeeld zou worden. Alleen dat was niet zo en ze was er nog steeds niet aangewend. Ze haalde een hand door haar haar, ze ging altijd heel veel met Albus om en om hem niet elke dag te kunnen zien was raar voor haar. Ze zag de grijns van de jongen weer en ze glimlachte lichtjes naar hem.
"Ah je bent Iers of niet?" Rose had het accent wel gehoord, maar de naam gaf haar zekerheid over waar hij vandaan kwam. Haar ogen gleden weer door de lege gang. Ze richtte zich weer op hem, toen hij begon te praten. "Je moet wat?" Vroeg ze, toen Dwayne zijn zin niet afmaakte. Alleen voor ze daar antwoordt op kreeg, werd ze bij haar arm gepakt en werd ze naar binnen getrokken. Ze hoorde de kastdeur dichtvallen achter hun en ze slaakte een klein gilletje, toen de Dwayne zijn balans verloor en haar mee trok. "Je kan het de volgende keer ook gewoon vragen hoor," mompelde ze. Toen pas merkte Rose dat ze half op de jongen lag en ze werd een klein beetje rood. Snel krabbelde ze overeind en ging snel aan de ene kant van de kast zitten. "Waarom trok je mij hier in?" Gelukkig was het donker in de kast, anders had hij haar rode wangen kunnen zien.
|
|
|
Post by Dwayne O'Mally on Jun 6, 2015 21:46:02 GMT
"Ja het is zeker wat, alleen hij is nog steeds mijn neef en dus ga ik hem niet afschrijven." Dwayne knikte. “Daar heb je groot gelijk in. Vast niet alle Zwadderaars zijn slecht.” Zei hij grijnzend. Het was wel zo dat Dooddoeners bijna altijd Zwadderaars waren geweest, maar dat betekende niet dat Zwadderaars ook altijd de slechteriken zouden zijn. “Ach, het zal wel normaal zijn om niet in dezelfde afdeling als je familie te komen. Mijn broer zit twee jaar hoger in Griffoendor, mijn vader was een Griffoendor en mijn moeder een Huffelpuf en dan kom ik in het saaie Ravenklauw.” Zei hij met een knipoog. “Welke van de Wemels is je vader?”
"Ah je bent Iers of niet?" Dwayne knikte. “Goed geraden. Newport om precies te zijn.” Hij keek langs Rose heen naar buiten, maar er kwam helaas niemand aangelopen. "Je moet wat?" verbrak Rose de stilte, toen Dwayne stilgevallen was. Hij merkte dat Rose schrok toen hij haar meetrok. "Je kan het de volgende keer ook gewoon vragen hoor," mompelde ze. Dwayne grijnsde. De kast was dicht en door een klein kiertje kwam licht, dus echt veel zag hij nu niet. "Waarom trok je mij hier in?" Dwayne maakte een gebaar dat ze stil moest zijn. “Ik hoor voetstappen.” Fluisterde hij zachtjes. Door het kiertje turend keek hij of er iemand aan kwam gelopen die in zijn val zou trappen.
|
|
|
Post by Zed Elton on Jun 8, 2015 12:01:48 GMT
Zedd was zoals wel vaker in zijn leven op deze saaie dag op ontdekking uit gegaan. Hij kende nog niet alle plekjes van het kasteel. Het leek hem wel fijn om wat Zwadderaars te gaan plagen en daarom was hij zonder na te denken in de richting van de kerkers gelopen. Even vroeg hij zich af of dit wel zo verstandig was, want wat als hij nu alleen tegenover heel veel Zwadderich leerlingen kwam te staan. Hij sprak zichzelf toe 'kom op niet doemdenken Zedd je kunt dit'. Dit was iets wat Zedd vaker deed als hij echt heel erg twijfelde aan zijn kunnen.
Flierefluitend liep Zedd verder. Hij floot een vrolijk deuntje, want het was een mooie dag. Plots bleef Zedd stil staan. Hij dacht stemmen te horen. Even keek hij om zich heen, maar er was niemand te bekennen. Zo nieuwsgierig als hij was liep hij recht op de kast af. Hij voelde iets tegen zich aankomen, maar voor hij kon ontdekken hoe of wat viel er een emmer met nattigheid over zijn hoofd. 'Verdorie, wie doet nu zoiets. Alle flubberwormen nog aan toe'. Zedd wilde vloeken, maar hij kon helemaal niet meer zeggen wat hij wilde.
|
|
|
Post by Rose Wemel on Jun 8, 2015 20:53:25 GMT
Rose glimlachte, ze mocht Dwayne wel dat moest ze eerlijk toegeven. "Zeker na de oorlog zijn niet alle Zwadderaars meer slecht," zei ze tegen hem. Sommige waren wel nog vervelend, maar geen Zwadderaar was meer echt slecht. Haar ogen gleden even naar de grond, ze wist even niet waar ze moest kijken. Ze vond het niet fijn om over de oorlog te praten. "Mijn vader, tante en ooms zaten wel allemaal in Griffoendor." Sinds de Wemels kinderen hadden kwamen er ook een paar in andere afdelingen terecht. Alleen dat was echt heel zeldzaam. "En Ravenklauw is niet saai, het kan even leuk zijn als de andere afdelingen. In welke afdeling wilde je dan zitten?" Het was een vraag waar ze nu wel nieuwsgierig naar was. Als hij Ravenklauw saai vond, waar wilde hij dan zitten. "Mijn vader is Ron Wemel," zei ze met een glimlach. Ze was dan ook heel trots op haar vader.
Met een zucht probeerde Rose het zich gemakkelijk te maken in de kast. "Hoe is Newport?" Vroeg ze nieuwsgierig, ze was nog nooit echt op vakantie geweest. Ja, naar Frankrijk om de familie van tante Fleur op te zoeken maar dat was ook alles. Ze hield haar mond, toen hij zei dat hij voetstappen hoorde. Opeens hoorde ze buiten de kast een toverdrank op iemand vallen. Het klonk als een splash. Haar ogen werden groot, er was daadwerkelijk iemand ingetrapt. "Volgens mij heb je iemand geraakt met je toverdrank," zei ze zachtjes tegen Dwayne.
|
|
|
Post by Dwayne O'Mally on Jun 9, 2015 12:07:30 GMT
"Zeker na de oorlog zijn niet alle Zwadderaars meer slecht," Daar had ze gelijk in. Om de een of andere reden had Zwadderich na de oorlog er al snel voor gezorgd dat mensen anders over hen dachten. Het was nu meer een 50-50 dingetje. Zijn ouders spraken er nooit veel over en dus vroeg hij er ook nooit naar. Waarom zou hij ook? "Mijn vader, tante en ooms zaten wel allemaal in Griffoendor." “Tof! Kijk, dat is nou leuk. Ze zullen ook zeker trots zijn dat jij ook een Griffoendor bent.”zei hij. "En Ravenklauw is niet saai, het kan even leuk zijn als de andere afdelingen. In welke afdeling wilde je dan zitten?" Dwayne lachte spottend. “Ravenklauw, niet saai? Jij bent duidelijk nog nooit in onze leerlingenkamer geweest. Iedereen zit in een boek of is aan het schrijven en als je vraagt of er iemand mee naar buiten gaat, dan geeft niemand antwoord. Stelletje nerds. Ik snap niet hoe ik nou in Ravenklauw kon komen.” Zei hij. “Ik had liever in Griffoendor gezeten, net als Ryan en mijn vader.”
"Mijn vader is Ron Wemel," zei Rose met een glimlach. Dwayne keek haar aan. Ron Wemel, iedereen wist dat het de beste vriend was van Harry Potter en nadat het verhaal van de Gruzielementen naar buiten was gekomen, wist ook iedereen dat hij er een vernietigd had. “Wauw, dan heb jij een van de beste Wemels als vader.” Zei hij bewonderend. "Hoe is Newport?" Dwayne glimlachte. “We wonen net aan de grens van Newport, recht aan het meer. Het is maar een klein dorpje en we zijn de enige tovenaarsfamilie daar.” Zei hij. Niet alle mensen hadden met hen om durven gaan, omdat ze zich af en toe raar kleedden en raar gedroegen, maar het was hem gelukt om een paar vrienden te maken.
De voetstappen werden luider. Ze hoorden de emmer omgaan en vervolgens iemand die een poging deed om wat te zeggen of te vloeken. Dankzij het Beuzelvocht lukte dat uiteraard niet. Volgens mij heb je iemand geraakt met je toverdrank," hoorde hij Rose zachtjes zeggen. Dwayne keek door het kiertje en zag de jongen uit Griffoendor die kletsnacht was door de toverdrank. Dwayne moest moeite doen om niet te gaan lachen en hun verstopplek te verraden. Hij kreeg het voor elkaar om alleen een klein hoestgeluidje te maken en verder zijn lachen in te houden. Wat zou de jongen gaan doen?
|
|
|
Post by Zed Elton on Jun 12, 2015 20:50:18 GMT
Zedd bleef doodstil staan. Hij hield zelf ook van kattenkwaad, maar wie deed er nu zoiets? En wat was het ook een dom idee geweest om het avontuur richting de zwadderaars te zoeken. Dit kon in zijn ogen alleen een misdaad zijn van een gemene Zwadderich leerling. Terwijl hij daar zo stil stond hoorde hij stemmen. Zedd had echter geen idee waar deze stemmen vandaan kwamen. Hij was nat en kreeg het langzaam ijskoud. Wat een troep had hij ook over zich heen gekregen. Zouden er in die kast misschien handdoeken liggen? Zedd liep naar de kast en maakte hem open. Toen hij dat deed schrok hij zich rot. Er lagen geen handdoeken, maar er zat een jongen en meisje in de kast. 'Zijn jullie helemaal achterlijk geworden? Samen in de kast raar hoor', zei hij met een grijns op zijn gezicht.
|
|
|
Post by Rose Wemel on Jun 18, 2015 19:22:34 GMT
"Ik denk dat mijn ouders en de rest van de familie best trots is dat ik in Griffoendor zit," zei Rose met een glimlach. Ook al wist ze ook heel zeker dat haar familie het niet erg had gevonden als ze in een andere afdeling ingedeeld was. Ze wist dat alleen niet heel erg zeker. Ze moest lachen, toen Dwayne over Ravenklauw begon te praten, ze vond het best wel grappig. Alleen zelf vond ze Ravenklauw niet heel erg verschrikkelijk. "Tja... Dat klinkt best wel saai, maar je kan het ook leuk maken natuurlijk. Volgens mij ben jij daar wel goed in," zei ze met een kleine grijns tegen hem. Hij kon in ieder geval grappen uit halen om het een beetje leuk te maken. "En je bent vast intelligenter dan de rest van je familie," zei ze om hem een beetje op te beuren. "Maar ik snap ook wel dat je liever in Griffoendor had gezeten, je mag wel een keertje in de leerlingenkamer langs komen hoor." Dat zou zij niet erg vinden. Dan konden haar vrienden ook een keer bij haar langs komen en dan zal ze Albus zo veel toe laten als hij dat zou willen.
"Vind je dat hij één van de beste Wemels is?" Meestal gingen de grappenmakers toch voor haar ome George en Dwayne was overduidelijk een grappenmaker. Haar ogen gleden door de kast, het was hier veel te klein. Eigenlijk kon ze niet zo heel goed tegen kleine ruimtes. Alleen dat ging ze niet toegeven aan de jongen die ze net had ontmoet. Ze glimlachte lichtjes toen ze hem over zijn woonplaats hoorde praten. "Dat klinkt gezellig, maar het betekend natuurlijk ook dat je op moet passen dat je de magie niet laat zien." Dat leek haar lastig. Het Nest waar ze vaak kwam, lag zo ver bij Dreuzels vandaan dat haar opa en oma en de rest van de volwassen altijd magie gebruikte, zonder dat ze gezien werden. Nu ze haar eigen magie ging leren, werd het alleen maar vervelender dat ze thuis niet mocht toveren.
Toen de jongen uit haar afdeling daar zo stil stond, moest zij ook haar lachen wel inhouden. Alleen Dwayne liet een klein hoestje horen, waardoor de jongen uit Griffoendor op hun verstop plek af kwam lopen. De deur werd opgetrokken en Rose knipperde even met haar ogen. Het felle licht kwam toch lichtelijk onverwacht voor haar. Alleen ze moest giechelen, toen de jongen onzin begon uit te kramen. "Ja best wel raar toch? Alleen het is wel gezellig hoor, kom er ook bij." Zei ze liefjes tegen de andere jongen. Ze vond dit eigenlijk wel grappig.
|
|
|
Post by Dwayne O'Mally on Jul 1, 2015 13:03:15 GMT
"Ik denk dat mijn ouders en de rest van de familie best trots is dat ik in Griffoendor zit," zei Rose. “Dat geloof ik achter elkaar. Het is ook de beste afdeling.” Zei hij. Zo keek hij er tegenaan. Het was vast en zeker de goede afdeling voor hem, anders was hij er niet ingedeeld. Hij wilde het nu alleen nog niet accepteren. "Tja... Dat klinkt best wel saai, maar je kan het ook leuk maken natuurlijk. Volgens mij ben jij daar wel goed in," Dwayne lachte zachtjes. “Ik heb mijn best gedaan. Zelfs als er gevraagd wordt wie Zwerkbal mee wilt spelen, krijg je amper reactie.” Mopperde hij. Nee, Ravenklauw was echt niet leuk. "En je bent vast intelligenter dan de rest van je familie, maar ik snap ook wel dat je liever in Griffoendor had gezeten, je mag wel een keertje in de leerlingenkamer langs komen hoor." Dwayne grijnsde. “Dat is een deal, dan moet jij ook maar eens in de leerlingenkamer van Ravenklauw langskomen, dan zie je hoe saai het is.”
"Vind je dat hij één van de beste Wemels is?" Dwayne knikte serieus. “Ja, dat denk ik wel. Hij is de enige Wemel geweest die Harry Potter geholpen heeft met het verslaan van Jeweetwel. Er wordt zelfs gezegd dat hij ook één van die Gruzielementen kapot heeft gemaakt. Hij is misschien niet zo grappig als George Wemel, maar dat maakt niet uit. Het zal vast geweldig zijn om zo’n beroemde vader te hebben.” Zei hij. Wat hij er wel niet voor zou geven om ook een beroemde vader te hebben. Dan was hij gelijk een stuk populairder geweest en dan zou de leerlingekamer vast en zeker niet zo ongelofelijk saai zijn geweest. "Dat klinkt gezellig, maar het betekend natuurlijk ook dat je op moet passen dat je de magie niet laat zien." Dwayne knikte. “Dat is het ook. Ryan liet zijn eerste beetje magie zien toen hij met twee vrienden aan het voetballen was. Dat is een of andere Dreuzelsport die we altijd veel speelden. De bal werd heel hoog geschopt en Ryan wist toen zo hoog te springen als de Dreuzels niet gewend zijn. Er is toen iemand van het ministerie gekomen om het geheugen van de Dreuzels te wissen en mijn ouders kregen er een waarschuwing voor.” Zei hij grijnzend.
Dwayne keek naar de jongen die de kast open had gemaakt. 'Zijn jullie helemaal achterlijk geworden? Samen in de kast raar hoor' zei de jongen."Ja best wel raar toch? Alleen het is wel gezellig hoor, kom er ook bij." Zei Rose. Dwayne grijnsde. “Ja, er is ruimte genoeg. Join us.” Zei hij.
|
|