|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 19:41:54 GMT
Met uiterste voorzichtigheid pakte hij de lichtbruine, houten staf uit de binnenzak van zijn jas. Het was een redelijk dikke stok die prettig aanvoelde in zijn hand. Hij bekeek de stok aandachtig. Het handvat was subtiel, maar groot genoeg voor volwassen handen. De staf was van zijn vader geweest. Het hout was dezelfde kleur als de jas die hij droeg op de foto's die Alan wel eens van hem gezien had. Gister had zijn moeder de stok aan hem gegeven. Voorzichtig stopte hij hem weer terug in zijn zak.
Zuchtend keek hij uit het raam. Hij was als een van de eersten in de trein gestapt en had plaats genomen in de eerste coupé die hij tegen was gekomen. Hoewel hij expres de deur open had gelaten, was nog niemand bij hem komen zitten. Was hij dan echt de enige die verder niemand kende?
Het was druk op het perron. De eerstejaars waren duidelijke te herkennen. Sommigen liepen in hun eigen kleren rond, anders hadden zic in hun enthousiasme alvast omgekleed. Overal stonden ouders om afscheid te nemen van hun kind. Alan's moeder was met hem mee gegaan naar het perron, maar ze had geen tijd gehad om te wachten tot de trein zou vertrekken.
Alan graaide in de zak die naast hem lag en pakte een van de door zijn moeder gemaakte kaneelkoekjes. Terwijl hij een hap nam bedacht hij zich dat hij haar toch wel zou gaan missen.
Een groepje stapte luid pratend de trein in. Ze keken Alan aan, maar liepen door. Op zoek naar een vrije plek, waarschijnlijk.
|
|
|
Onderweg
Jun 20, 2015 19:44:19 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 20, 2015 19:44:19 GMT
'Zorg goed voor hem, begrepen?' Eveline, een lange, ietwat bleke heks met lang donker haar dat ze in een strakke knot vast had gemaakt, had haar knokige handen op de schouders van haar enige dochter laten rusten terwijl haar echtgenoot druk bezig was met in gebarentaal tegen hun zoon te praten. 'Zonder jou overleeft hij de eerste week niet. Ik wil dat je hem zo goed mogelijk in de gaten houdt.' Op je doofstomme tweelingbroer letten alsof het een klein kind was was een zware taak, zeker voor een twaalfjarige. Maar toch glimlachte Chyrel geruststellend naar haar moeder en knikte braaf. 'Natuurlijk, moeder. Maar wat als...' Ze had zich iets bedacht en keek even opzij naar haar broer. Toen schudde ze eens verwoed haar hoofd. 'Laat maar. Het komt wel goed.' 'Fijn om te horen, lieverd.' Eveline moest zich voorover buigen om haar dochter op haar wang te kussen. De vrouw stamde af van de familie Zwarts en had duidelijk iets van hun gratie geërfd. Indi leek meer op hun moeder, terwijl Chyrel qua uiterlijk veel meer van hun vader weg had. Ze had echter de elegantie van Eveline, zelfs voor een twaalfjarig meisje. 'Nou, maak dat je wegkomt.' Leonard Burnbright had zich opgericht en was omgekeerd naar zijn dochter. 'Ontzettend veel plezier, jongens. En wees alsjeblieft voorzichtig.' 'Waar zie je ons voor aan?' Chyrel grijnsde, moest op haar tenen gaan staan om haar vader eveneens te kussen en greep toen Indygo's hand. 'We zullen jullie schrijven,' zei ze nog, voordat ze met haar tweelingbroer de trein in verdween. De meeste cabines die ze passeerden waren al vol. Af en toe konden ze kinderen herkennen - zonen en dochters van vrienden van hun ouders - en zwaaiden ze even, maar overal waren de bankjes al bezet. Uiteindelijk liepen ze langs een cabine waar alleen een blonde jongen bij het raam zat. Chyrel wilde doorlopen, maar Indi pakte haar bij haar pols om haar te stoppen. Waarom zitten we niet hier? Ze aarzelde even en wierp een blik door het raampje. Hij had de tweeling nog niet opgemerkt. 'We kunnen best hier gaan zitten,' antwoordde ze uiteindelijk. Ze sprak in plaats van terug te gebaren - Indi kon haar lippen lezen en als ze in het openbaar waren deed ze het liever zo. Met haar vrije hand - met haar linkerhand trok ze haar koffer met zich mee - duwde ze de deur open en bleef op de drempel staan, terwijl de trein langzaam in beweging kwam. 'Hi,' zei ze na enkele seconden van weifelende stilte om de aandacht van de jongen te trekken. 'Je hebt er geen probleem mee als we hier komen zitten, hoop ik?' Ze voelde dat Indi vlak achter haar was blijven staan.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 19:46:10 GMT
Hij schrok op uit zijn gedachten toen twee mensen de coupé in stapten. Het waren een jongen en een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd, zag hij toen hij opkeek. Ze leken hem familie, maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen. Het meisje nam duidelijk het voortouw. Aan hun kleren en de koffer te zien waren ze allebei van rijke komaf. Hij ging snel rechtop zitten en trok zijn shirt recht. Het was een opluchting dat hij niet de hele reis alleen zou hoeven zitten. 'Hey' zei hij met een grote grijns. 'Heb je hulp nodig met die koffer?' Vroeg hij en hij maakte aanstalten om op te staan.
|
|
|
Onderweg
Jun 20, 2015 19:47:25 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 20, 2015 19:47:25 GMT
Chyrel schonk de jongen een beleefde glimlach toen hij er geen probleem mee leek te hebben dat de tweeling bij hem plaats zou nemen. Ze trok eerst haar eigen koffer met moeite over de drempel en reikte toen naar die van Indi toen hij aanbood haar te helpen. 'Graag,' zei ze, stiekem dankbaar dat hij dat had gevraagd. De koffers waren beiden nogal zwaar. Haar van nature getinte huid was iets rood aangelopen - het was redelijk warm binnen in de trein en toen de koffers eenmaal op hun plaats lagen trok ze snel haar jasje uit. Daarna liet ze zich tegenover de jongen op de bank zakken, de positie naast het raam innemend, enkele seconden later gevolgd door Indygo. 'Chyrel Burnbright,' stelde ze zichzelf voor toen ze alle drie goed en wel zaten. 'Dit is Indygo.' Ze gebaarde even naar haar tweelingbroer, die met een kleine glimlach op zijn gezicht zijn hand opstak.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 19:50:45 GMT
Zijn grijns verbreedde toen het meisje zijn aanbod aannam. Hij pakte het handvat over en hielp de de koffer naar binnen trekken. Hetzelfde deed hij bij de koffer van de jongen. Het landschap raasde voorbij toen hij weer bij het raam ging zitten. Door de inspanning van de koffers, die zwaarder bleke dan hij had verwacht, had hij al zijn mouwen opgestroopt vanwege de warmte. Het meisje had haar jas uitgetrokken, dus hij was blijkbaar niet de enige die het warm had. Hij keek naar het raam en deed hem op een kier. Een straaltje koele lucht blief langs zijn gezicht. 'Burnbright?' zei hij verrast toen hij haar naam hoorde. 'Dat is een bekende naam.' Zijn vermoeden wat haar welvaart betreft klopte dus. 'Ik ben Alan, trouwens.' zei hij er snel achteraan. 'Percival.' Hij keek van Chyrel naar Indygo. 'Zijn jullie familie?'
|
|
|
Onderweg
Jun 20, 2015 19:51:53 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 20, 2015 19:51:53 GMT
Een kleine glimlach verscheen op haar gelaat toen hij haar achternaam leek te herkennen. Hij had dus minstens één tovenaar als ouder die ooit van de familie gehoord had. Ze waren niet zo bekend als de Zwarts- en Malfidusfamilie, maar toch. Hij stelde zichzelf voor als Alan Percival. De naam had ze nog nooit eerder gehoord, maar ze interesseerde zich ook weinig in kennissen en collega's van haar ouders - het was eerder haar broer die zich daarmee bezig hield. 'Zijn jullie familie?' Ze knikte instemmend. 'Indi is mijn tweelingbroer,' antwoordde ze. Indygo had zelf nog steeds geen woord gezegd en ze verwachtte ook niet dat hij dat zou doen. Spreken kwam zelfs thuis tegenwoordig nauwelijks voor - de jongen kreeg met steeds meer moeite woorden over zijn lippen dus hield hij het bij gebarentaal. Toverkunst had zijn gehoor niet kunnen genezen. 'En jij? Zijn jouw ouders tovenaars?' vroeg ze, toch wel geïnteresseerd. Als hij wist wie ze waren moest het haast wel.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 19:58:17 GMT
'Tweeling zelfs!' Zei hij verrast. Nu hij goed keek viel hem op dat de twee onmiskenbaar veel kleine overeenkomsten hadden. Het had hem altijd leuk geleken om een broer of zus te hebben. Hij keek naar Chyrel toen ze haar vraag stelde. 'Alleen mijn vader.' Zei hij met een kleine glimlach. 'Mijn moeder is...' hij twijfelde even hoe hij het het best kon zeggen. '...gewoon.' voegde hij er na een korte pauze aan toe. 'En die van jullie?' Vroeg hij meer uit beleefdheid dan omdat hij het zich afvroeg. Voorafgaand aan zijn vertrek was hij, en velen met hem, naar de Wegisweg gegaan. Daar, achterin de boekenwinkel, vond hij een oud exemplaar van het boek 'Families van Heksen en Tovenaars'. Alan was niet verder gekomen dan de F, dus was het meer geluk dan wijsheid dat hij hier een bekende naam aantrof. 'Kennen jullie eigenlijk al andere eerstejaars?'
|
|
|
Onderweg
Jun 20, 2015 20:01:32 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 20, 2015 20:01:32 GMT
Met interesse luisterde ze naar zijn verhaal, terwijl Indygo naast haar een lesboek uit zijn tas had gehaald. Nu hij niet deel kon nemen aan de conversatie nam hij de moeite niet verder te volgen wat er werd gezegd. Dus hij was opgevoed door een tovenaar en een Dreuzel... Chyrel had geen idee hoe dat zou zijn. Alle mensen die ze kende en bijna iedereen met wie ze ooit had gesproken waren tovenaars. 'Mijn moeder stamt af van de Zwartsfamilie,' zei ze met duidelijke trots in haar stem, en onwillekeurig rechtte ze haar rug. Haar hoofd ging automatisch iets omhoog. 'Ze is de dochter van Alphard Zwarts.' Ze zweeg over het feit dat de man onterfd was en dat delen van de familie hem als uitschot had gezien. Haar moeder werd echter weer met respect behandeld. 'Ze werkt bij het Internationaal Overlegsorgaan en mijn vader is een deel van de Internationale Handelsorganisatie.' Ze had altijd met trots over haar familie gesproken. Haar ouders waren beiden tovenaars waar ze respect voor had, niet omdat ze hun geld in handen duwden van mensen die hen betere posities konden geven, maar omdat ze met hard werken veel hadden bereikt. Natuurlijk hechtte ze waarde aan bloedstatus, maar ze zou zich nooit tot het niveau verlagen van sommige familieleden. Ze was beter opgevoed dan dat. 'Eh, enkelen, denk ik.' Ze keek even uit het raam de gang op, maar iedereen had nu wel een plaatsje gevonden. 'Scorpio Malfidus is verre familie en ik ken hem een beetje. Priya Mohana is een dochter van kennissen en zit een paar cabines terug met haar oudere zus, die vierdejaars met die donkerblauwe hoofddoek.' Ze schoof wat heen en weer om een wat comfortabelere positie te vinden. 'Hoe zit het met jou? Nog kennissen hier?'
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 20:06:55 GMT
Onwillekeurig gingen zijn wenkbrauwen iets omhoog. Internationale handelsorganisaties en overlegorganen stonden in aanzien ver boven het kruidenwinkeltje van zijn moeder. Hij voelde zich er nietig door. Dit waren de families die er toe deden in de toverwereld en hij was daar vergeleken niets bij. Indygo had intussen zijn aandacht op iets anders gevestigd. Chyrel reageerde er niet op, dus deed hij dat ook niet. Hoewel hij de jongen ook zoveel wilde vragen. Hij luisterde naar de namen die hem volstrekt onbekend waren. Toen ze dezelfde vraag aan hem stelde kon hij een klein lachje niet voorkomen. 'Helemaal niemand.' Zei hij en hij bleef haar aan kijken toen hij iets naar voren boog. 'Ik hoorde voor het eerst over heksen en tovenaars toen de uitnodiging van Zweinstein op de mat lag.' Zijn stem was enigszins gedaald. 'Voor jou is het waarschijnlijk moeilijk voor te stellen, maar ik heb mijn hele leven geen idee gehad van het bestaan van magie. Het klopt dat mijn vader een tovenaar was, maar hij is zeven, bijna acht, jaar geleden overleden en heeft nooit de kans gehad om mij erover te vertellen. Na de dood van mijn vader wenste mijn moeder vurig dat ik geen tovenaar zou zijn, waarom weet ik niet, dus heeft ze mij niets verteld over de wereld van magie.' Hij keek om zich heen en ging weer achterover zitten. Daarbij hield hij de reacties van zowel Indygo als Chyrel scherp in de gaten.
|
|
|
Onderweg
Jun 20, 2015 20:15:26 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 20, 2015 20:15:26 GMT
Terwijl ze sprak zag ze dat zijn ogen even naar haar tweelingbroer gingen, alsof hij verwachtte dat ook Indygo deel zou nemen aan de conversatie. Maar de donkerharige jongen had zich volledig van de andere twee afgesloten en had niet door dat er naar hem gekeken werd - hij was veel te diep geconcentreerd op het boek dat hij op zijn benen had rusten. Het was te groot voor hem om steeds op te houden. Heel even was ze bang dat Alan iets tegen hem zou zeggen om hem bij het gesprek te betrekken. Dan zou ze moeten uitleggen dat haar broer hem niet kon verstaan, helemaal niets om precies te zijn - ze hield van Indi, daar niet van, maar ze had er een hekel aan om het aan vreemden uit te moeten leggen. Ze kon niet tegen de blikken van geveinsd medelijden niet uit staan. Maar Alan leek te beseffen dat Indygo niets voelde om mee te praten en richtte zich in plaats daarvan tot Chyrel, zich iets in haar richting buigend en haar nog steeds recht aankijkend. Een lichte frons verscheen op haar gezicht. Met een vader als tovenaar zou je toch moeten weten van zijn afkomst? Maar een tel later verdween haar verwarring en ontspande haar gezicht terwijl Alan weer naar achteren leunde. Haar slanke vingers sloten zich langzaam om de stof van haar shirt, ten hoogte van haar middenrif. 'Het spijt me,' antwoordde ze, een kalme uitdrukking op haar gezicht. Ze wendde haar donkere ogen niet van hem af. Er hield een korte stilte tussen hen in voor ze op haar beurt weer een vraag stelde. 'Dus je weet helemaal niets van de toverwereld? Je hebt geen idee wat je te wachten staat?'
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 20:27:20 GMT
*missing post kills the vibe*
|
|
|
Onderweg
Jun 20, 2015 20:30:43 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 20, 2015 20:30:43 GMT
Alan wendde na enkele seconden eindelijk zijn blik af, maar Chyrel bleef hem ietwat nieuwsgierig aankijken. Ze kon zich nauwelijks voorstellen hoe het moest zijn om het grootste deel van je leven als Dreuzel gewoond te hebben - het hele idee was voor haar gewoon ronduit absurd. De tweeling was praktisch opgegroeid met het idee dat ze op elfjarige leeftijd naar Zweinstein zouden gaan, net als beide van hun ouders. Er verscheen een kleine glimlach op haar gelaat toen de jongen zijn toverstaf uit zijn jaszak haalde. Het was een mooi, slank ding maar zo te zien ook al meerdere jaren oud. 'Heb je al enig idee in welke afdeling je terecht komt?' vroeg ze toen hij de staf weer had weggestopt. 'Ik ben er zeker van dat ik in Zwadderich kom, net als mijn moeder, of in Ravenklauw.' Er verscheen een kleine schittering in haar donkere ogen. 'Meneer hier,' ze gebaarde even opzij naar haar nog steeds lezende tweelingbroer, 'denkt echter dat hij in Griffoendor wordt ingedeeld. Niet tegen hem zeggen, maar ik denk niet dat hem dat gaat lukken.' Indygo las ondertussen nog steeds onverstoord door. Hij had zijn voeten op de bank getrokken en zat met zijn schouder tegen de rugsteun aan.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 20:31:14 GMT
Hij knikte langzaam. Van wat hij had geleerd over Zweinstein had hij begrepen dat de leerlingen van elke afdeling andere eigenschappen hadden. Zwadderich paste bij haar, vond hij. Het was iets in haar uitstraling wat anders was dan bij haar broer. Hij keek naar Indygo, die nog steeds verdiept was in zijn boek, en hij grinnikte. 'Dromen mag altijd.' Zijn blik verplaatste weer naar Chyrel. 'Ik weet het niet.' Bekende hij. 'Eigenlijk hoop ik op Ravenklauw.' Ging hij verder. 'Daar zat mijn vader.' Nu hij erover nadacht besefte hij zich pas hoe graag hij bij Ravenklauw terecht wilde komen. In tegenstelling tot zijn vader was Alan echter absoluut geen denker, dus achtte hij de kans vrij klein dat hij in zijn voetsporen te treden. Is er iemand in de familie die in Griffoendoor heeft gezeten, of weet je niet waar de wens van je broer vandaan komt?' Vroeg hij snel.
|
|
|
Onderweg
Jun 20, 2015 20:35:02 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 20, 2015 20:35:02 GMT
Ze glimlachte even. 'Ravenklauw,' herhaalde ze. 'Ambitieus.' Haar mondhoeken trokken iets verder omhoog. Is er iemand in de familie die in Griffoendor heeft gezeten, of weet je niet waar de wens van je broer vandaan komt?' vroeg hij, en ze haalde haar schouders eens op. 'Ik weet niet zo goed hoe hij op het idee is gekomen. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat er iemand van onze familie in Griffoendor zat. Tenminste...' Ze dacht even na en wierp een blik uit het raam. 'Mijn grootouders van vaders kant waren Griffoendors, volgens mij. Ik dacht dat -' Ze werd plotseling afgekapt door een schel gekrijs dat vanachter Indygo kwam. Haar broer had niets door en las onverstoorbaar verder. Toen Chyrel zich iets voorover boog zag ze dat Boreas wakker was geworden, het kleine uiltje dat de tweeling beiden zouden gebruiken om in contact te blijven met hun ouders als ze op school zaten. Snel tikte ze Indi aan zodat hij opkeek uit zijn boek en knikte naar de kooi, gezien hij de vogel mee had genomen en de enige was die er bij kon. 'Geef hem anders wat te eten,' zei ze over het gekras heen, knikkend naar Indi's koffer naast hem op de grond. 'Volgens mij heeft hij honger.' Maar haar tweelingbroer keek haar alleen maar verward aan en liet Chyrel maar één keuze over; ze draaide zich half naar hem om, een been op de bank trekkend om hem beter aan te kijken, en ging met lichte tegenzin over op gebarentaal. Geef Boreas wat te eten. Eindelijk begreep de ander wat ze bedoelde. Terwijl Chyrel zich zuchtend terug draaide naar Alan begon hij in zijn koffer te zoeken naar iets wat ervoor zou zorgen dat de uil stil zou worden en nog geen tien tellen later was het gekras gestopt. 'Sorry.'
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 20, 2015 20:56:00 GMT
'Ambitieus, is dat zo?' lachend keek hij naar Chyrel. Zijn voorkeur had hij puur gebaseerd op het feit dat zijn vader bij Ravenklauw had gezeten. Erg veel verstand van de afdelingen had hij niet, maar hij had gehoord dat familieleden vaak in dezelfde afdeling ingedeeld worden. Daarom had hij zijn hoop volledig gevestigd op die ene afdeling. Onvoorbereid als hij was had hij er eigenlijk nauwelijks over nagedacht wat hem te wachten zou staan na de sortering. Ergens wist hij dat hij hoopte dat het hem dichter bij zijn vader zou brengen. Naarmate de treinreis vorderde hoopte hij steeds meer dat hij bij Chyrel terecht zou komen, zijn voorkeur voor Ravenklauw vergetend. Alan schrok zich kapot toen het luide, schelle geluid de coupé vulde. In een reflex was hij rechtop gaan zitten. Voor het dier het harde geluid had gemaakt had hij de uil niet eens opgemerkt. 'Doet hij dat vaker?' vroeg hij lachend toen zijn hartslag weer naar een normale frequentie gedaald was. Chyrel leek hem niet op te merken. Ze had aan haar broer gevraagd of hij de uil wilde voeren, maar hij hoorde haar niet of hij was verdomd goed geworden in zijn zus negeren. Chyrel draaide zich om naar Indi en Alan begreep niet goed waar ze mee bezig was. Hij wilde iets zeggen, maar bedacht zich. Met een bedenkelijk gezicht volgde hij de bewegingen van Chyrel en vervolgens de handelingen van Indygo, die eindelijk de vraag van zijn zus leek op te volgen. Hij keek vlug op toen Chyrel zich weer omdraaide. 'Geen probleem. Als ik een uil gehad zou hebben zou hij ongetwijfeld hetzelfde gedaan hebben.'Hij grijnsde zo nonchalant mogelijk, maar of het erg overtuigend was durfde hij niet met zekerheid te zeggen.
|
|