|
Onderweg
Jun 21, 2015 18:15:39 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 21, 2015 18:15:39 GMT
Chyrels wangen waren nogal rood aangelopen en ietwat schichtig keek ze naar Alan, zijn reactie nogal zenuwachtig afwachtend. Er werd in haar kringen vaak slecht gereageerd als mensen er achter kwamen dat haar tweelingbroer doof was - hoe kon hij iets bereiken als hij niets kon horen? Maar Alan leek er geen aandacht aan te besteden. Toen Boreas zijn mond eindelijk hield gaf de jongen echter geen enkele blijk dat de korte conversatie tussen Chyrel en haar tweelingbroer hem ook maar iets kon schelen. In plaats daarvan reageerde hij alleen op haar verontschuldiging. 'Geen probleem. Als ik een uil gehad zou hebben zou hij ongetwijfeld hetzelfde gedaan hebben.' Ze glimlachte nogal voorzichtig terug. 'Indi kan beter met hem omgaan. Ik had liever een kat gehad maar Mama vond een uil genoeg.' Ze trok aan een draadje in de mouw van haar trui, dat deel was van haar uniform. Ze had de moeite niet gedaan Dreuzelkleren aan te trekken. Het enige wat nog miste waren de kleuren van een afdeling. 'Dus,' zei ze na enkele seconden om de stilte te verbreken. 'Ik denk dat het nog een uurtje duurt voor we er zijn.' Ze wierp een blik uit het raam. Het was prachtig weer die dag - het landschap was bergachtiger geworden en de zon scheen nog hoog aan de hemel. Toen ze weer naar Alan keek was de rode kleur wat uit haar gezicht getrokken. 'Is er nog iets dat je wil weten voor we arriveren? Zodat je weet wat je te wachten staat?'
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 21, 2015 18:55:00 GMT
Hij ontspande iets toen hij tot zijn opluchting merkte dat zijn luchtige reactie had aangeslagen. Hoewel Chyrel er niets over had gezegd, besefte hij dat er iets bijzonders was aan Indygo. Eerst was het hem niet opgevallen, erg gevoelig voor dergelijke zaken was hij immers niet echt, maar nu viel hem pas echt op hoe in zichzelf gekeerd de tweelingbroer van Chyrel eigenlijk was. Het leek Indi niet te deren dat zijn vogel de boel bij elkaar krijste, noch dat zijn zus iets van hem verlangde. Wat het ook was, Chyrel leek het prettig te vinden dat hij er niet over begon. Althans, dat dacht hij uit haar reactie op te maken. Wat het ook was, Alan vertrouwde erop dat hij het wel te weten zou komen als het hem iets aan zou gaan. Hij lachte toen Chyrel begon over een kat. 'Een kat lijkt me wel wat voor jou. Uilen zijn wel praktischer.' Ze keek naar buiten en hij liet zijn blik door de coupé glijden, waarbij zijn ogen een moment op Indi gevestigd bleven. Ergens bleef hij er aan denken. Zijn blik schoot terug naar Chyrel toen ze weer begon te praten. 'Zo snel al?' vroeg hij een beetje verbaasd. Hij keek naar zijn pols en besefte dat hij geen horloge om had. 'Dan denk ik dat ik me maar beter vast kan omkleden, anders val ik er helemaal buiten.' voegde hij er met een grijns aan toe en hij stond op om het uniform te pakken. Het stapeltje kleren had hij al netjes bovenop zijn bagage klaargelegd. De kleding had hij tweedehands gekocht. De mauwen van de trui waren te kort en zijn broekspijpen te lang, maar het had hem een hoop geld bespaard. Hij trok zijn vest uit en legde het op de plek waar hij net had gezeten. 'Excuseert u mij.'zei hij op een nette toon terwijl hij zijn shirt uittrok om het voor zijn uniform te wisselen.
|
|
|
Post by Chyrel Burnbright on Jun 21, 2015 19:22:21 GMT
'Een kat lijkt me wel wat voor jou. Uilen zijn wel praktischer.' Haar mondhoeken trokken verder omhoog en haar glimlach verbreedde. 'Dat is waar. Tot ik een jaar of zes was hadden we thuis een kat waar ik volgens Papa ontzettend aan gehecht was. Yrsa wist altijd op onze slaapkamer te komen als mijn ouders al sliepen.' Haar blik dwaalde even af voordat ze zich realiseerde dat dit misschien informatie was waar hij misschien wel helemaal niet in geïnteresseerd was dus hield ze snel haar mond. 'Ja, volgens mij wel,' antwoordde ze, een tweede blik uit het raam naar buiten werpend. 'Ik denk dat -' Ze viel abrupt stil toen ze zag dat Alan overeind was gekomen en zijn shirt over zijn hoofd had getrokken. Haastig wendde ze haar blik af en sloeg haar ogen neer. Ze was het niet gewend dat mensen in haar aanwezigheid zo ongegeneerd waren.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 21, 2015 19:37:54 GMT
Hij trok de trui omlaag en trachtte zijn haar enigszins te fatsoeneren. Het kledingstuk zat een beetje strak om zijn schouders, maar paste hem goed als hij zijn mauwen opstroopte. Hij had de mauwen tot over zijn ellebogen opgerold en wilde zijn broek pakken toen hij de reactie van Chyrel zag. Twijfelend keek hij van de broek naar Chyrel en naar zijn eigen broek, die ook zwart was. Na een korte overweging besloot hij de broek voor later te bewaren. Chyrel leek zich niet heel comfortabel te voelen wanneer hij zijn shirt uit deed, laat staan als hij van broek zou wisselen. Het zou vast niemand opvallen als hij het laatste deel van zijn uniform pas na de ceremonie zou dragen. Zijn vest veegde hij opzij zodat hij weer op zijn plek kon zitten. Zittend sloeg hij de cape over zijn schouders. Dat Chyrel zich ongemakkelijk had gevoeld toen hij zich had omgekleed was hem uiteraard opgevallen. Meestal deed het hem niet zoveel, maar hij voelde zich er niet prettig bij het idee dat hij haar misschien in ongenoegen had gebracht. 'Hoe is de verdeling van de slaapzalen?' Vroeg hij snel om de aandacht op iets anders te vestigen. Vrijwel meteen nadat hij het gezegd had kon hij zichzelf wel voor zijn kop slaan. Wat moest Chyrel nou wel niet van hem denken? Hij balde zijn vuisten en drukte met zijn nagels in zijn handpalmen. 'Ik bedoel, hoe ver liggen de leerlingenkamers bij elkaar vandaan?' Hij had het er snel achteraan gezegd in een poging zichzelf te redden, maar hij kreeg niet het idee dat deze vraag het echt veel beter had gemaakt.
|
|
|
Onderweg
Jun 22, 2015 5:02:05 GMT
via mobile
Post by Chyrel Burnbright on Jun 22, 2015 5:02:05 GMT
Terwijl Alan zich omkleedde bleef Chyrel steevast naar haar schoot staren, haar handen op haar bovenbenen. Haar vingers speelden met de rand van haar zwarte rok terwijl ze af en toe een vluchtige blik omhoog wierp om te checken of hij al klaar was. Naast haar las Indygo ondertussen ongestoord verder. Ook hij had zijn eigen uniform al aan. Toen de blonde jongen weer ging zitten ontspande ze iets en richtte zich weer op. Nog steeds met een lichte, haast onzichtbare blos op haar wangen schonk ze hem een kleine glimlach. 'Hoe is de verdeling van de slaapzalen?' vroeg hij voor zij de kans kreeg iets te zeggen, en onmiddellijk gingen haar wenkbrauwen iets omhoog. Hij zag er niet bepaald tevreden uit met de manier waarop hij zijn vraag had gesteld. 'Ik bedoel, hoe ver liggen de slaapkamers bij elkaar vandaan?' Onwillekeurig glimlachte ze even. Alan leek nogal spijt te hebben van zijn vraag maar Chyrel schoof iets naar voren zodat ze op de punt van het bankje zat en trok haar rokje recht. 'Nou, Papa vertelde dat elke afdeling zijn eigen slaapkamers heeft. Die van hem, de kamers van Ravenklauw, zitten in de Hoge Toren.' Ze had een boek tevoorschijn gehaald, deze op haar schoot gelegd, en tekende met haar vinger een rondje op de donkerrode kaft om de Hoge Toren aan te geven. 'Griffoendor zit in een andere toren,' opnieuw tekende ze een rondje. 'Huffelpuf zit beneden bij de keukens,' ze trok nog steeds met haar vinger over de kaft, 'en de Zwadderaars bij de kerkers.' Ze praatte erover also ze er zelf honderden keren was geweest.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 22, 2015 12:22:44 GMT
Dankbaar dat zijn blunder niet veel gevolgen had gehad, wat overigens niet vaak gebeurde, ontspande hij iets. Geïnteresseerd keek hij naar het boek wat Chyrel op haar schoot had gelegd, maar hij lette meer op de bewegingen van haar vingers dan de vormen die ze uitbeeldden. Haar handen bewogen met een zekere gratie die voor hem niet te missen was en het intrigeerde hem. Alan was blij dat hij haar had leren kennen, maar wist niet hoe hun omgang zou verlopen wanneer ze eenmaal gesetteld zouden zijn op Zweinstein. Of ze in dezelfde afdeling terecht zouden komen betwijfelde hij en hij had geen idee of er veel omgang zou zijn met leerlingen van andere afdelingen. Hij zag het al gebeuren dat ze samen de trein uit zouden stappen en elkaar daarna niet meer zouden zien. Chyrel kende mensen, zij zou zich veel sneller thuis voelen. Uiteraard hoopte hij dat het anders zou gaan. Ergens wenste hij dat hij het mis had. Al die tijd dat hij erover nadacht had hij naar haar handen gestaard, waardoor het hem niet was opgevallen dat ze waren stilgevallen en dat Chyrel was uitgesproken. Ineens besefte hij dat er waarschijnlijk van hem werd verwacht dat hij iets zou zeggen. Hij had een klein moment nodig om te bedenken wat Chyrel zojuist had verteld, en nog een moment om te bedenken wat hij kon zeggen. 'Is van de toren naar de kerker ver lopen? Als Indygo inderdaad bij Griffoendor wordt ingedeeld is zijn kamer aan de andere kant van het kasteel.' Nog een aardige redding, vond hij zelf.
|
|
|
Post by Chyrel Burnbright on Jun 22, 2015 14:18:19 GMT
Toen ze was uitgesproken had ze naar hem opgekeken, haar ogen iets groter dan normaal en een afwachtende uitdrukking op haar gezicht. Haar mondhoeken waren iets omhoog getrokken, wachtend op zijn antwoord. Alan leek echter gefocust op haar handen te zijn alsof het even duurde voordat hij de informatie goed en wel verwerkt had. Eindelijk leek hij uit zijn gedachten en overpeinzingen op te schrikken en keek hij op. Ze lachte zacht, richtte zich iets op en liet haar handen plat op het boek rusten. 'Is van de toren naar de kerker ver lopen? Als Indygo inderdaad bij Griffoendor wordt ingedeeld is zijn kamer aan de andere kant van het kasteel.' Ze haalde haar schouders eens op. 'Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik zou niet weten hoe groot het kasteel precies is maar Papa zegt dat het enorm is. Maar tussen de lessen in en tijdens het eten krijg je elkaar wel te zien geloof ik, en ik dacht ook dat je soms lessen samen krijgt. Met verschillende afdelingen in dezelfde jaarlaag, bedoel ik.' Het was te horen dat haar ouders haar niet ongeïnformeerd weg hadden gestuurd. 'Dus als we geluk hebben zitten we zo nu en dan in dezelfde les.' Ze keek naar hem op en schonk hem een warme glimlach.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 22, 2015 14:58:47 GMT
Het irriteerde hem dat hij ineens zo onhandig deed, maar hij had niet het idee dat hij er iets aan kon doen. Het voelde alsof hij gewoon moest wennen aan Chyrel, haar houding, hoe ze sprak en hoe ze op hem reageerde. Misschien lag het aan haar, maar waarschijnlijk was hij het zelf. Zij was de eerste uit een compleet andere wereld die hij enigszins had leren kennen. Het zou kunnen dat wat haar bijzonder maakte, vanzelfsprekend is op de school waar hij terecht zou komen. Als dat het geval zou zijn, zou Alan meer dan ooit de buitenstaander zijn. Zowel Chyrel als Indygo hoorden hier thuis, daar was geen twijfel over mogelijk. Ze wisten waar ze heen gingen maar nog meer wisten ze waar ze vandaan kwamen. Toch betwijfelde hij dat alle leerlingen zo zouden zijn. Tussen de eerstejaars moesten meerdere halfbloedjes zitten, zoals hij. Dat idee maakte dat hij zich iets beter voelde. In zijn jeugd heeft hij geleerd dat er van nature altijd een splitsing is wanneer het een grote groep mensen betreft, waarin duidelijke lagen te onderscheiden waren. Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk en de Burnbright familie stond ver boven hem. Hij wist niet zeker of hij aan Chyrel een vriend zou hebben in het aankomende schooljaar, maar op dit moment genoot hij van het gezelschap. En met name van haar glimlach. 'Dat zou niet verkeerd zijn.' antwoordde hij met een glimlach. Hij keek om toen hij een paar mensen op de gang voorbij hoorde rennen, maar vestigde daarna zijn aandacht weer op Chyrel. 'Zou dat betekenen dat we er bijna zijn?'
|
|
|
Post by Chyrel Burnbright on Jun 22, 2015 16:46:36 GMT
Er verscheen een kleine schittering in haar ogen toen hij antwoordde en ze ging weer iets achteruit zitten, met haar rug tegen de leuning. Ze genoot onwillekeurig van haar gezelschap - in haar jeugd had ze weinig contact gehad met kinderen van haar leeftijd en was eigenlijk voornamelijk met Indygo opgegroeid. Natuurlijk had ze nichtjes en neefjes die af en toe langskwamen, maar daar bleef het ook wel bij. Ze hadden haar nooit onder Dreuzelkinderen laten spelen, bang dat ze zichzelf zou verraden. Ook zij keek om bij het horen van rennende voetstappen. Een paar ouderejaars kwamen langs hun cabine lopen, een hoog tempo aanhoudend, op weg naar de voorkant van de trein. 'Zou dat betekenen dat we er bijna zijn?' 'Ik zou het niet weten,' antwoordde ze, een blik naar buiten werpend. Indygo had zijn boek weggestopt. Maar hij had gelijk - het duurde niet heel lang of de trein begon vaart te minderen. Toen de Zweinstein express helemaal tot een halt was gekomen vulden de gangen zich gelijk met leerlingen en kwam Chyrel overeind.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 22, 2015 18:03:04 GMT
Even keek hij om zich heen, bedenkend wat hij het best kon doen. Hij stond op en opende de deur van de coupé. Aan alle kanten gingen de deuren open en stapten mensen met hun bagage de gang op. Het begon aardig druk te worden, maar langzaamaan stapte iedereen met zijn spullen de trein uit. Alan deed de deur weer dicht en draaide zich om. 'Daar komen we voorlopig niet tussendoor ben ik bang.'zei hij en hij reikte naar het rek boven de bank om zijn tas te pakken. Met zijn andere hand zette hij zijn koffer op de bank klaar om mee te nemen. Zijn losse spullen propte hij snel in zijn tas voor hij hem over zijn schouder sloeg. Ondertussen had de ergste drukte zich naar het perron verplaatst, waardoor ze de ruimte hadden om zonder anderen omver te duwen naar buiten te kunnen gaan. 'Heb je hulp nodig met die koffer?'vroeg hij, dezelfde woorden bij het verlaten van de coupé gebruikend als hij had gebruikt toen Chyrel en Indi binnen waren gekomen.
|
|
|
Post by Chyrel Burnbright on Jun 22, 2015 18:20:57 GMT
Naast haar was ook Indygo overeind gekomen, niet veel later gevolgd door Alan. Ze pakte haar mantel van de bank en stond op het punt haar koffer te pakken toen een ouderejaars in de deuropening verscheen en even naar Alans grote hutkoffer knikte. 'Die kun je gewoon hier laten,' grijnsde hij, zijn handen in de zakken van zijn zwarte broek. 'De koffers worden vanzelf naar het kasteel gebracht, maak je daar geen zorgen om.' Hij nam Alans koffer van hem over en zette deze terug in de cabine. Chyrel zag dat hij een donkerblauwe badge droeg, en ze gokte dat hij de klassenoudste van Ravenklauw moest zijn. Hij was echter weer weg voordat ze er erg in had en ze keek Alan even grijnzend aan. 'Kom op.' Indygo was de coupé al uit en stond al op het perron, en Chyrel greep in een impuls Alans hand en trok hem mee naar buiten om hem niet kwijt te raken. Ze zag de meeste leerlingen in de richting van zwarte koetsen een eindje verderop verdwijnen, maar toen ze hen wilde volgen werden de tweeling en Alan tegen gehouden door een andere klassenoudste. 'Eerstejaars gaan per boot,' zei het meisje zakelijk, knikkend naar een figuur dat achter hen verderop op het perron stond. Achter de man kon ze nog net een enorm meer zien, en tientallen bootjes die op hen wachtten.
|
|
|
Post by Alan Percival on Jun 22, 2015 19:01:20 GMT
Beduusd keek hij naar zijn koffer. 'We reizen nog business class ook. Die luxe ben ik niet gewend.'mompelde hij. Alan was verrast toen Chyrel zijn hand pakte en hij liet zich meenemen. Ze liepen in de richting van de boten. 'Daar gaan we dan.' zei hij toen hij als laatste in de sloep stapte.
|
|